vineri, 24 februarie 2017

Curatenia de primavara





   Stiu ca suna a cliseu aceasta expresie, doar ca eu anul acesta i-am descoperit o alta semnificatie fata de ce stiam pana acum ceva vreme. To be more specific, pana mai acum vreo trei saptamani, aproape ca ma irita cand auzeam aceasta expresie :)) Pentru ca stiti voi cum e la noi la romani, tre’ sa dam casa cu picioarele-n sus cum vine primavara, ca, draga Doamne, daca nu faceam aceasta curatenie in care ne spetim vreo cateva ore zdravene, cine stie ce ni se-ntampla :D Aici intra treaba aia cu dereticat, sters prafu’, lustruit geamurile (ca daca vede vecinu’ care trece pe strada?), scuturat prin nu stiu ce colt stingher, aspiratoru’ care se-aude cu spor, ca deh, inca mai avem cate-un covoras pe ici pe colea. Si alte asemenea. Si toate musai pentru ca…asa se face ;)

   Nu stiu cum or intampina altii de-acuma primavara, dar la mine replica asta cu “asa se face”, si ideea ca “ce spune lumea”, sa-mi fie cu pardon, da’ ma cam lasa rece. Asta probabil pentru ca, recunosc cu tarie si asumat, ca ideile astea fara forma si fara fond ale societatii noastre, le-am “gustat” si eu la un moment dat. Banuiesc ca nici nu as fi avut cum altfel. Ca doar cred ca e o treaba adanc inradacinata in adeneu’ nostru. Eh, si uite-asa, s-a trezit fata intr-o zi, si-si zise ea asa frumos si raspicat, ca isi face acea “curatenie” dupa bunul plac. Acum sa nu ma-ntelegeti gresit. In expresia “dupa bunul plac” intra chestiunile acelea psihologico-matur-asumate, ca sa zic asa. Nu va ganditi ca m-apuc sa-arunc orice si oricum. Se presupune ca-mi folosesc o leaca discernamantul. Dar sa nu fac iar paranteze inutile si sa nu ma-ndepartez de la subiect, asta pentru ca tot i-am promis unuia din cei mai buni si iubiti prieteni ca voi cauta sa fiu mai la obiect. Cam greu insa pe-un blog care se intituleaza “Caietul cu Povesti”…:))


   Astfel ca, dupa vreo trei zile si-n trei week-end-uri diferite, zile in care am stat si-am luat la puricat o groaza de lucruri pe care sunt convinsa ca toti le-adunam intr-o viata de om, ceva bun tot am realizat. Si anume:

  • Inspiratie si creativitate - mi-au venit niste idei geniale dupa ce am avut puterea sa renunt la niste lucruri care simteam cum ma tin pe loc, iar sentimentul de eliberare a fost de-a dreptul extraordinar.
  • Am simtit ce inseamna “minimalismul” - citisem eu candva despre asta, dar informatia ramasese undeva stocata si cam atat; banuiesc ca acesta a fost momentul cand trebuia sa imi dau din nou seama de celebra expresie cu “less is more”.
  • Am constatat ca am adunat deja multe carti pe care nu am apucat inca sa le citesc (de aici ideea ca, in loc sa cumpar mai mereu, pot sa imprumut si sa iau cu imprumut la un moment dat). Banuiesc ca savingul pe care l-as face in acest sens mi-ar permite sa-mi achizitionez un nou bilet de avion, right?
  • Sharing is caring – aveam o multime de lucruri noi, pe care, din habar n-am ce ratiuni nerelevante, nu le-am folosit niciodata. Sau le-am utilizat de doua-trei ori cel mult. Prietenii mei au fost tare incantati cand au primit ceva frumos; pana la urma si eu am simtit aceasta bucurie minunata atunci cand altcineva s-a gandit la mine.
  • Cautand printre amintiri – aceasta “curatenie” mi-a dat ocazia sa revad oameni care, desi fizic nu mai fac parte din viata mea pentru ca nu mai sunt in aceasta lume, intotdeauna ii voi simti alaturi de mine (interesanta lectie de viata sa redescoper o scrisoare care imi era adresata si scrisa acum aproape 11 ani…).

   Concluzia: “curatenia de primavara” este important sa ne-o facem fiecare in functie de ceea ce simtim si consideram, indiferent de “anotimp”. Cu sigranta ca fiecare avem lucruri care spun ceva despre noi, iar la unele ne dorim sa renuntam, la altele nu. Iar daca avem puterea sa ne uitam mai inainte de orice in interiorul nostru cand ajungem sa facem aceasta curatenie, cred ca suntem cu atat mai imbogatiti sufleteste. 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...