marți, 11 iulie 2017

La ce ajută să avem o agendă




My number 1


   Şi când spun agendă mă refer la acel carneţel, caiet, agendă datată, blocnotes, notebook, numiţi-o cum doriţi. Acea agendă în care ne notăm lista lucrurilor de făcut, întâlnirile pe care le stabilim, cumpărăturile pe care le avem de făcut sau cheltuielile aferente. 

   Într-o eră ca a noastră în care totul se întâmplă pe repede-înainte, văd din ce în ce mai puţin utilizată această agendă. Deşi, având ocazia şi şansa de a interacţiona de-a lungul timpului cu oameni din medii diverse, cu profesii şi funcţii diferite, cu hobby-uri care mai de care mai interesante, am sesizat un lucru. Iar acela este faptul că oamenii care au o viaţă mult mai aşezată, aş spune chiar mai organizată, cu o anumită mulţumire în raport cu tot ce este legat de viaţa lor, oameni de succes, leaderi autentici şi care inspiră într-un sens pozitiv, au la îndemână această…agendă.





   Poate sună ciudat, dar la o simplă căutare pe net, putem descoperi foarte uşor care sunt avantajele scrisului de mână (de văzut foarte bine diferenţa între scrisul de mână şi butonatul pe telefon, tabletă sau laptop). Corelând cu ideea de a avea zilnic o agendă, am descoperit inclusiv din propria experienţă că simt o productivitate foarte mare şi un sentiment al realizării foarte plăcut atunci când încep să bifez ca îndeplinite multe din lucrurile pe care mi le notez acolo.

   De câte ori am avut şansa de a interacţiona cu acei oameni extraordinari, care m-au inspirat şi de la care am avut enorm de multe lucruri de învăţat, aproape întotdeauna aceştia aveau o agendă. Evident că ştiau ce şi când anume să noteze în ea, pentru că erau conștienți de diversitatea lucrurilor, când în cadrul anumitor întâlniri, și mai mereu o aveau la îndemână din alte multiple raţionamente.

   Coincidenţă sau nu, și eu mi-am asimilat această idee pentru că i-am regăsit o utilitate care am simţit că pe mine mă ajută. Am realizat că inclusiv aspectul, funcţionalitatea şi mărimea contează pentru mine. Detalii care fac diferenţa, dar pe care uneori le ignorăm. Şi per ansamblu, o agendă care poate, în primă instanţă, să fie percepută ca un detaliu de ignorat, are (cel puţin din punctul meu de vedere) o importantă foarte mare. Asupra productivităţii noastre, a imaginii noastre, a felului cum suntem percepuţi de oamenii cu care interacţionăm, şi inclusiv cu impact asupra organizării noastre.

   De avut însă în vedere să nu ajungem să ne incurcăm în prea multe agende :)) Lucru de care, recunosc, că m-am lovit :D Dar şi această situaţie m-a ajutat în multe privinţe. Astfel că, acum am rămas la două agende principale: una de to do-uri & întâlniri şi una creativă, după cum îmi place mie s-o numesc.

   Voi cum va descurcaţi cu agendele şi în ce situaţii le folosiţi cu precădere? ;)




Best coffee ever



2 comentarii:

  1. Eu am o agenda foarte frumoasa, primita cadou de la o persoana draga, pe care o folosesc zilnic. Acum imi dau seama ca nu prea am vazut colegii de birou sa foloseasca agenda...Oricum, sunt pentru agenda si scris de mana :)Felicitari pt articol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare mult pentru comentariu si timpul aferent! Intr-adevar, si eu regasesc multe beneficii in scrisul de mana si cu siguranta o sa vreau sa-l implementez zilnic. Este ceva ce cred ca ajuta mult si pe foarte multe planuri :)
      PS: oare cum ai defini "agenda frumoasa"?... ;)

      Ștergere

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...