marți, 19 iulie 2016

Despre diplomație



   

  Mi s-a întamplat de curand să aud expresia cu “a fi direct”. Ce înțelegem însă din asta și cum ajungem, de fapt, să transmitem niște lucruri, mi-a dat o lecuță de gandit. Si uite-așa am ajuns să scriu articolul de astăzi.
   De cele mai multe ori ni se întamplă să spunem și să credem că suntem persoane directe. Există însă o diferență între a fi direct cu diplomație și…doar a fi direct? Sau cum gestionăm cazurile cand susținem că ne dorim să auzim părerea celorlalți, dar atunci cand efectiv se intamplă acest lucru, brusc si subit nu prea putem digera o părere diferită de a noastră? Cum alegem să transmitem unele lucruri si pe ce ton? Contează și aceste aspecte în definirea expresiei “a fi direct”? Există oare o mai bună comunicare si transparență în anumite medii și o abordare mai “din topor” în alte medii?

   Să revin însă la ideea de diplomație. Din punctul meu de vedere și strict ca o părere personală, consider că este foarte important ca atunci cand transmitem ceva și ne dorim să fim direcți, este obligatoriu și imperios necesar să fim și diplomați. Da’ acuma nah, știu că nici caviarul nu este pentru toată lumea ;) Că depinde însă de noi să ne educăm în acest sens, este ceva în care cred cu tărie. Și mai știu că nu este întotdeauna ușor. În același timp, de multe ori se întamplă să realizăm că îmbinăm cumva partea cu a fi direct cu cea cu o tentă de glumă. Și aici întalnim alte valențe. Pană unde poate merge gluma? Ce granițe încălcăm și cand ne situăm în limitele acceptate? Acceptate de cine? Pentru că ceea ce o anumită situație, stare de fapt, chestiune, poate fi ușor încadrată in limitele acceptabilului, pentru o altă persoană, poate chiar aceeași situație să deranjeze profund.


   Recunosc că și eu la randul meu am trecut printr-o varietate de situații din care am învațat multe. Iar una din lecțiile cele mai importante, ca să revin cumva și la ideea articolului legată de diplomație, a fost să cunosc oamenii și mediul. Pentru că aceeași glumă sau idee într-un anumit mediu și între anumite persoane poate să fie primită foarte degajat, pe cand în alte medii fix aceeași idee poate să declanșeze multe reacții nepotrivite.

   Și ca o concluzie, cred că este foarte important să avem coloană vertebrală, să putem fi direcți cu diplomație, să recunoaștem cum să spunem lucrurilor pe nume, într-un mod asertiv și empatic, cu o tonalitate care să facă muzica (să fie aproape doi ani de cand spuneam ceva asemănător aici). Și toate acestea, pentru cum bine tocmai imi spunea cineva de curand, pentru că așa cum vrei să se poarte ceilalți cu tine, aidoma ar trebui să ai puterea să faci și tu cu ceilalți. Alminteri nu te poți aștepta dacă semeni vant să culegi soare :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...