marți, 26 iulie 2016

Fotografia, pasiunea mea



   

   Ideea articolului de astăzi vine de la una din pasiunile mele și anume fotografia, și va fi din nou, și cum s-ar putea altfel?, dacă nu sub forma mai degrabă a unei povesti :)

   Am descoperit fotografia acum vreo 18-20 de ani, iar dacă memoria încă nu m-a lăsat, cred că primul meu aparat foto a fost un Kodak cu celebrul film de 24/36 de cadre. Pe cel de 24 nu îmi amintesc să-l fi folosit prea des, în schimb eram fanul numaru’ unu pentru cele de 36. Cu plus minus cele 4 cadre pe care le-am descoperit ulterior.

   Primele fotografii imi amintesc ca le-am făcut la Dunare, undeva foarte aproape de satul bunicilor mei din partea tatălui. Țin minte și acum tenta de verde accentuată a fotografiilor atunci cand am reușit să le transpun pe hartie. Si încă de pe atunci cat eram de încantată că reușisem să descopăr un centru de developare unde îti puneau și pe CD respectivele poze, și nu doar in formatul de hartie, respectiv transpuse de pe negativ.


   Uitandu-mă în urmă, abia acum realizez cam cat de multe am învățat folosind acel micuț aparat negru, și nu doar pe parte de fotografie în sine. În primul rand încercam să surprind cadrele cele mai “creative”, cumva condiționată fiind de acel număr limitat de poze pe care le puteam face cu filmul. Educația financiară pentru a ma putea încadra să cumpăr un anumit numar de filme, funcție de ocazia și ideile avute. Nerăbdarea și entuziasmul de a vedea pozele transpuse pe hartie, stări care mi-au rămas pană astăzi, chiar dacă deja am trecut la un DSLR foarte interesant.

   Grija pentru lucruri, apreciind astfel valoarea atat emotională, cat și financiară a lor. Bucuria cand împărțeam cu ceilalți momentele fotografice și, ulterior, organizarea și atenția la detalii pentru a oferi tuturor fotografiile în care apareau fiecare dintre membrii familiei, prietenii sau colegii mei. Fotografia cu puternicul său atribut creativ am simțit cum îmi dezvoltă această latură, cum m-a ajutat (și mă ajută în continuare) să îmi structurez ideile, să le îmbin în niște albume cred eu frumoase și elegante.

   Mergand pe firul ideii, astfel am descoperit și o altă pasiune adiacentă, și anume legată tot de fotografie, dar de data aceasta eu pe post de model în fața aparatului de fotografiat. Dar despre această pasiune, într-un viitor articol.

   Voi vă mai amintiți de primele hobby-uri, cum le-ați decoperit și ce ați învățat din ele?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...