vineri, 14 octombrie 2016

Ce am învățat din organizarea de evenimente



  
Am învățat să păstrez esențialul dintr-o poză

   
   Anul trecut, exact în această perioadă puneam umărul la ce avea să fie unul dintre cele mai provocatoare evenimente pe care le-am organizat (cel puțin pană acum). Alergam între două săli de conferințe, cu liste peste liste și modificări peste modificări. Seara pendulam între trei autocare și cu gandurile în alte o mie de locuri.
   Acum un an adunam amintiri de neprețuit cu una din cele mai dragi echipe din care mi-a fost dat să fac parte. Asta pentru că învățasem mai înainte, în cadrul unei alte echipe cel puțin la fel de frumoasă, ce înseamnă cu adevarat colegi săritori, prietenie între colegi, leadership autentic.

   Cateva idei mai jos (și nu-s luate din cărți, după cum mă amuzam candva cu cineva :)) ):
  1. Despre bucuria de a-ți cunoaște colegii mai bine și de a aduna amintiri plăcute împreună.
  2. Despre ce înseamnă flexibilitate și adaptabilitate, emoții, noutate și ieșit din sfera de comfort.
  3. Despre ce înseamnă cu adevărat team work și team spirit pozitiv.
  4. Despre exersat limba engleză (:D) și despre trecut peste frica că lucrurile nu vor ieși bine. Au ieșit de-a dreptul excelent, cu toate greutățile pe care le-am întampinat.
  5. Despre gestionat un eveniment de 135 de persoane plus și despre emoțiile de a aduce în Romania colegi care veneau pentru prima dată aici.
  6. Despre alte emoții pornind de la faptul că mi-aș fi dorit ca la acest eveniment să participe și alți colegi care deja nu mai făceau parte fizic din acea echipă, dar care se implicaseră cu același devotament ani la randul.
  7. Despre acceptarea faptului că sunt lucruri care nu depind de noi și că sunt situații cand altcineva va lua unele decizii care ne vor afecta în mod direct. Tot ce putem face este să fim recunoscători și să mergem înainte.
  8. Despre aprecierea unor oameni extraordinari care mai înainte de abilitățile hard, știu să le arate pe cele soft, indiferent de funcția deținută. Pentru că știu să evidențieze zicala “poartă-te cu ceilalți așa cum vrei să fii tratat la randul tău”.
  9. Despre legat relații importante cu oameni care fac diferența prin profesionalism, implicare, bunătate, conștiinciozitate, empatie.
  10. Despre faptul că o echipă are un “suflet” și că leader cu adevărat este cel care înțelege acest lucru și știe să pună omul potrivit la locul potrivit.



Zi de toamnă în București, cu camera întoarsă pe dos :)
   
   Citeam acum ceva vreme despre un studiu făcut cu privire la satisfacția angajaților (atat în Romania, cat și în alte țări). Un procent extrem de mare de angajați, din punctul meu de vedere (60 – 80%), merge la serviciu, birou, job, you name it, doar din celebra obligație de a-și plăti datoriile.
   Eu mi-am dorit să fac parte din cei care merg cu plăcere la muncă (principalul motiv îl găsiti aici). Și chiar dacă de multe ori pe la colțuri suntem tentați să spunem că nu se poate, vă spun cu toată încrederea că se poate. Nu zice nimeni că fiecare zi va fi roz și cu “floricele pe campii”. Dar dacă în cea mai mare parte din timp simțiți acea liniște și apreciere care fac diferența, acea intuiție sau instinct că e ce trebuie, atunci chiar sunteți norocoși.

   Cu alte cuvinte, într-un an se pot schimba multe. Zic că e util să învățăm să fim recunoscători și să ne bucurăm de fiecare moment :)

Recunoștință pentru fiecare lecție...fotografică

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...