duminică, 23 martie 2014

Maturitatea anilor si a relatiilor



   Cum multe din articolele mele pleaca de la discutii de viata avute cu oameni dragi mie, si cel de fata se incadreaza in aceasta categorie. Evident cu scopul de a reaminti oricui citeste niste idei/povesti de viata. Discutam astfel acum vreo doua zile cu o prietena in legatura cu anumite relatii si cum ne influenteaza acestea. 
   Mai exact, am avut un caz destul de interesant in ceea ce priveste o cunostinta comuna pe care o aveam si care, ca mai noi toti, are cont de Facebook. Acum zau, ca s-a inventat si vorba cea “n-ai Facebook, nu existi” :)) Care-i ideea? Pai, respectiva cunostinta si-a anuntat cu surle si trambite pe mai sus mentionatul site ca s-a logodit. Pana aici poate nimic in neregula, dar ca la scurta vreme sa-si etaleze rufele in public, parca nu mai este chiar atat de in regula. Si cu atat mai mult cu cat imi permit sa cred ca avand o varsta putem avea alte pretentii ...

   Toti avem relatii, toti invatam sa trecem prin ele, intr-un fel sau altul. Eu am invatat ca, indiferent de relatiile pe care le ai, cat conteaza o anumita persoana pentru tine, trebuie sa inveti sa iti asumi deciziile si actiunile, si sa te intrebi “Eu cu ce pot sa traiesc?”, “Care sunt defectele pe care le pot accepta omului de langa mine?”, “Pana unde pot face compromisuri menite sa ajute si de la ce punct inainte uit de mine?”, “Ce asteptari am de la aceasta relatie?” Si acestea sunt doar cateva dintre intrebarile care imi trec prin cap, tocmai pentru ca mai apoi sa nu ajungem sa reprosam absolut totul celuilalt, atunci cand o relatie merge altfel fata de ce am visat noi.
   Sa ne amintim ca orice relatie intampina probleme, gelozie, o vina pasata de la unul la altul asemeni unei mingi de baschet, si alte momente grele, dar ca de noi depinde cum le gestionam, ce si cat acceptam. Si nu, nu sunt de acord cu etalatul tuturor momentelor vietii noastre in public - poate si de aceea am ajuns sa ma intrebe prietenii de ce-mi pun cele mai multe poze pe Facebook doar cu mine :)) Sunt de acord ca trebuie sa ne adaptam vremurilor in care traim, si inclusiv relatiile trebuie sa ni le adaptam in consecinta. Dar la fel de mult cred ca este important ca din tot ce ne aduce schimbarea sa luam ce este mai bun, mai util si mai frumos.

   Pe cale de consecinta, zic ca este extraordinar sa avem respect, bun simt, implicare, demnitate, frumusete, prietenie, si nu in ultimul rand comunicare in relatiile noastre, indiferent de ce natura sunt ele. Luam aceste “ingrediente” impreuna, le-amestecam corespunzator dupa o reteta proprie si savuram rezultatul ;)



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...