miercuri, 14 ianuarie 2015

Lucruri eterne si lucruri pe care le putem schimba



   

   Va mai amintiti articolul meu despre bagajul din viata noastra? Ieri mi-am reamintit printr-o experienta de viata de acel bagaj. Am realizat din nou ca toata viata tragem de un bagaj. De o parte din el poate ne putem debarasa la un moment dat prin prisma constientizarii si a imbunatatirii noastre, dar cealalta parte o vom trage toata viata dupa noi. Practic fiecare experienta de viata deschide portile catre altele, fiecare sentiment si reactie pofteste catre altele. 
   De ieri pana astazi discutand cu un om atat de special pentru mine am ajuns sa ma intreb cum invatam pana la urma sa ne cunoastem partenerul de viata, cum sa nu ne mai lasam purtati de un impuls sau reflex distructiv pentru noi insine si relatia noastra si cum sa aratam mai mult apreciere decat critica, as spune eu in orice fel de relatie.


    Sa luam urmatorul exemplu de viata: avem A+B = cuplul X, unde A barbatul si B femeia, sau invers :)) Si un moment ca oricare altul cand unuia i se pare ca celalalt face ceva deranjant (o soseta uitata pe jos, un borcan lasat la intamplare, un soi de promisiune incalcata, o atentie pe care ti-ai dori-o intr-o anumita cantitate, o imbratisare sau o sustinere care se lasa asteptate, o vorba grea si lista poate continua).
   Eh, acum e acum. Insistam si daca da, cat? Cand intervine ideea de tinut langa pe-o chestie si cand simti ca ai lamurit problema? Cand realizezi ca poate si cel care se considera deranjat are o anumita influenta in reactia celui de langa el? Cand incepi sa te obisnuiesti cu cel de langa tine si cand inveti sa il descoperi pentru o compatibilitate frumoasa? Cum ii precizezi doleantele tale si pe ce ton?


   Pentru toate acestea si in toate acestea intervine acel bagaj despre care pomeneam. Inevitabil filtram reactii, raspunsuri si utilizari de cuvinte prin prisma a ceea ce am trait candva. Si da, e greu sa realizam ca am depasit acel trecut si ca acum trebuie din nou sa reinvatam sa traim (de fapt, toata viata invatam sa ne obisnuim cu ceva ;)  ). E greu sa schimbi tipare care sunt adanc inradacinate, dar nu imposibil. Cu atat mai mult cand vezi cat merita omul de langa tine.
   Si am ajuns si la ultimul punct pe ordinea de zi. Asa-i ca e mult mai frumos cand ne gestionam incet, dar sigur, reactiile, sentimentele, ceea ce comunicam, cuvintele, pentru a intra mai degraba intr-o hora a bunului-simt, a intelegerii reciproce, a vedea privirea calda a omului de langa tine si a-i arata mai repede apreciere pentru ceea ce este decat pentru ceea ce nu este? Greu? Clar. Eu inca am uneori senzatia ca imi raman in gat cuvintele, deci pana si despre asta invat: cum sa transmit eficient si emancipat parerile, gandurile si impresiile mele. 


   Asadar zic ca-i mult mai productiv sa ne concentram pe noi insine si cum putem sa facem sa transmitem noi mai bine si mai frumos ce avem de transmis decat sa incercam sa-i schimbam pe cei de langa noi. Si da, pana la urma este vorba despre compatibilitatea cu persoana de langa tine, atentia acordata reciproc, ascultarea si vorbirea, comunicarea si transmiterea, placerea gustului de a descoperi cu pasi mici si fermi ce om minunat avem alaturi.


   “Casatoreste-te cu cineva cu care iti place sa vorbesti. Cu timpul asta o sa fie una dintre cele mai importante calitati” :)




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...