miercuri, 2 noiembrie 2016

Mediul în care trăim




 

   Astăzi am avut ideea să scriu despre cum ne influențează mediul în care trăim, indiferent că discutăm despre mediul economic, social, cultural, emoțional etc. Am prieteni și cunoștințe care au ales să părăsească Romania pentru a căpăta alte experiențe pe alte meleaguri, așa cum am prieteni și cunoștințe care au ales să rămană aici. Auzind multe idei (că vorba romanului, cate capete, atatea idei), fiecare ne influențează într-un anumit fel și ne ajută cumva să ne cunoaștem mai bine. Articolul de astăzi nu se vrea vreo lecție de sociologie sau psihologie. Sunt doar niște păreri emise prin prisma atat a experiențelor mele, cat și învățand de la atația oameni valoroși cu care mi-a fost dat să interacționez.

   Unul din lucrurile în care cred foarte mult este că fiecare moment petrecut într-un anumit mediu și mai cu seamă în preajma unor anumiți oameni, ne duce mai aproape sau mai departe de ceea ce eu aș putea numi o viață frumoasă și împlinită. Evident că ce înseamnă “frumoasă și împlinită” este ceva subiectiv și este diferit pentru fiecare persoană în parte. Cu alte cuvinte, cred că înainte de a lua orice decizie și de a trece la acțiune, este foarte important să ne cunoaștem și să ne definim clar ce ne dorim de la viață.

   Situație financiară, proiecte interesante, oameni extraordinari cu care să interacționezi, momente frumoase care să îți încante sufletul, jobul care să te atragă, o familie care să te împlinească. Și lista poate continua. De toate acestea ne putem bucura și le putem trăi aievea. Chiar dacă de multe ori suntem tentați să credem că a le avea pe toate este imposibil. De fapt, le putem avea pe toate cu multă muncă și implicare în viața noastră (și nu întamplător m-am exprimat astfel, pentru că de cele mai multe ori suntem tentați mai degrabă să analizăm viețile celorlalți). Și ce ne împlinește cu adevărat sunt tocmai toate aceste momente puse cap la cap și realizand din nou ce ne face cu adevărat împliniți.


   În Romania am sesizat că există foarte puțin această educație emoțională. Astfel că am ajuns să cred că punand accent pe o astfel de educație, poate vom începe să vedem mai mulți oameni fericiți și împliniți. Și cum toate pleacă din copilărie, oferindu-le copiilor din viața noastră (fie că-s ai noștri, ai prietenilor sau…copiilor din noi) susținere, o bună comunicare, înțelegere, încredere și alte emoții și trăiri pozitive, vom ajunge să avem o balanță care să atarne mai mult înspre bine. Nu spun că ne va ieși pentru 100% din cazuri și din momente (asta ar însemna o așteptare nerealistă), spun doar că avand în minte în cea mai mare parte a timpului că de noi ca adulți depinde schimbarea în bine, vom ajunge să o și vedem.

   Simplu, dar nu ușor. Iar o primă acțiune prin care eu am învățat că lucrurile se pot schimba și pune creierul în mișcare, este sportul. Și nu vă gandiți obligatoriu la vreun sport de performanță, ci la ceva mult mai simplu și la obiect (din punctul meu de vedere): de exemplu, urcat și coborat scări în Stadionul Național. Am descoperit că îmi place tare mult locația, o simt și aproape și oferă o priveliște extraordinară. Ca să nu mai vorbim de faptul că fac și cost saving :)) Și pentru că a fost închis exact de la sfarșitul lunii trecute pentru niste renovări (emoționale probabil :D), să tot fie vreo săptămană de cand am reînceput să-l vizitez. Extrem de plăcut sentimentul să constat că mi-a lipsit…

   Pentru voi cat este de important mediul în care trăiți?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Activităţile care ne ajută şi ne dezvoltă

Starting point    După ce am revăzut zilele acestea o prezentare TED extrem de cunoscută şi cu un mare impact pentru mine, mi...